Sapir Jobs
להפסיק לחפש. למצוא עבודה!

טל. 09-7717297 | 052-6418884
 




דף הבית >> מאמרים וטיפים >> מעבר משכיר לעצמאי
 
 
 
מעבר משכיר לעצמאי
 
  בכירים רבים מתקשים למצוא עבודה, גם אחרי קריירה מפוארת.
אולי עדיף להם לתעל את האנרגיה והמאמצים לקריירה עצמאית?


מועמדים רבים, מנוסים ובעלי שם בתחומם; יוצאים לשוק העבודה ולא מצליחים למצוא תפקיד חדש. מדובר בכאלו שצברו ידע בתחומים מאוד ספציפיים, עבדו בחברות גדולות ומכובדות, הכשירו דורות צעירים של עובדים בתחומם ואפילו הרצו בכנסים ואירועים בארץ ובחו'ל.
 
אנשים שקורות החיים שלהם כתובים היטב ומשווקים אותם כראוי, הם בעלי יוזמה, אנרגטיים וחדורי מוטיבציה, התנהגות בראיון ללא דופי, ובנוסף, יש להם קשרים בענף. אז מה הבעיה?
מדוע הם כל כך מתקשים?

בכירים בעולם התעסוקה
במקרים אלה, הסירובים שמגיעים לאחר ראיון טוב לא מעידים על טיב המועמדים, אלא על הבעייתיות שבעולם התעסוקתי של הבכירים. ידוע שהיצע המשרות קטן ככל שמטפסים לקצה הפירמידה, אך זה אינו המכשול היחיד.
שוק הבכירים מאופיין בנישות מאוד ספציפיות ולמרות שהמעסיקים מחפשים מומחים ממוקדים ומקצועיים, הם מעדיפים שלא להתחייב. במילים אחרות - ההיצע קיים, אך חברות מעדיפות לשכור את שירותיו של מומחה שיוביל עבורן פרויקט מסוים עד להצלחה ואינן מוכנות להתחייבות ארוכת טווח עימו. המסקנה: המשך הקריירה לא ממתין בהכרח באותו מסלול ידוע ומוכר, והגיע הזמן לשנות כיוון.

מבכיר ליועץ עצמאי – פחדים וקשיים
רבים נרתעים מאוד מעצם המחשבה על עצמאות. פתיחת תיק מול הרשויות, שיווק עצמי, אחריות מלאה על הפרנסה ופשוט, להתמודד לבד. מניסיוני, מדובר במחסום פסיכולוגי שצריך וכדאי לפרוץ. נכון, שום דבר לא קל בעסקים, אבל שינוי החשיבה הוא המפתח להצלחה!
כשמדובר בניהול עסק עצמאי וקטן, הדבר איננו מורכב ומסובך כמו שחושבים. כל רואה חשבון או יועץ פיננסי יוכל להנחות אתכם כיצד לפתוח תיק ולעבוד מול הרשויות. עיקר הפעילות ותשומת הלב מופנות לבניית מערך שיווקי מוצלח, שהוא המפתח להצלחה. מאחר וחיפוש עבודה מצריך מאיתנו שיווק עצמי, פתיחת דלתות והתמודדות מקצועית -  כדאי לשקול להפנות את כל המאמצים האלו לפתיחת משרד יעוץ עצמאי.

עדיף להשקיע בשיווק עצמי ובבניית מוניטין
תחשבו על זה: במילא אתם משקיעים זמן וכוח בשיווק עצמי, הצגה עצמית, שכנוע, איתור חברות ואנשי קשר שצריך לפנות אליהם להציע את השרות, ניהול משא ומתן. לא עדיף להפנות את כל אלה לבניית מאגר לקוחות ולהפוך להיות יועץ חיצוני עצמאי, מקצועי ובעל שם? המעבר לעבודה עצמאית יאפשר לכם להציע יעוץ לעסקים שזקוקים לשירות ושישלמו לכם עבור העבודה. במידה והם יעריכו את המקצועיות שלכם הם גם ימליצו עליכם לאחרים בענף. בסופו של דבר, בהיותכם שכירים אינכם חוסכים מאמץ - העבודה השיווקית וההתמודדות נעשות בכל מקרה!
בנוסף, קחו בחשבון את ההיבט התדמיתי, המקצועי, שבצידו גם היבט כספי מתפתח. מניסיוני, במקרים רבים השינוי מניב תוצאות עסקיות מבורכות וסיפוק אישי מתעצם.

משה, מועמד בן 63, שעבד עשרות שנים בחברה שעוסקת בתקינה בינלאומית בתחום ספציפי בענף האלקטרוניקה. הוא פוטר לפני הפנסיה, ואחרי חודשים ארוכים של חיפוש, ראיונות וניסיונות חוזרים ונשנים להשתלב מחדש כשכיר, הוא החליט להיות יועץ עצמאי. היום ידיו מלאות עבודה, בארץ ובחו"ל, והוא מברך על השינוי שעשה, ומצטער שלא עשה זאת 10 שנים קודם לכן.



לגייס את הידע
עבודה של שנים לצידו של איש עסקים חשוב ובעל השפעה סייעה  לראש לשכתו להפוך ממזכירה בכירה למדריכת הדור הבא. 
 
נירה, בשנות השישים לחייה, אישה מלאת חן ומרץ, חייכנית, פעלתנית והוטה, פנתה אלי בחיפוש אחר חלופה לעיסוקה העיקרי בעשרים השנים האחרונות, כפי שהעידה על עצמה, היא 'ראתה כבר הכל' בעבודתה האחרונה וכעת היא מחפשת את האתגר הבא.
קריירה מפוארת
נירה עבדה כעוזרת אישית של איש עסקים מוכר וידוע, בעל עסקים חובקי עולם. כאשת סודו זכתה לעמוד לצידו בכל העיסקאות הגדולות בארץ ובעולם, הפיקה והשתתפה באירועים גדולים וחשובים, פרטיים, עסקיים וממלכתיים, נכחה ולעיתים הובילה פריצות דרך במשאים ומתנים מורכבים, ישבה עם שרים, ראשי ממשלות ובעלי עסקים בכל העולם.
לאחרונה החלה האטה בעסקיו של הבוס וניר מצאה את עצמה עוברת ממשרה מלאת עשייה למשרה חלקית שמשמעותה פחות אתגר ופחות עניין בעבודה.
 
בדיקת אפשרויות
מאחר שהגיל מעולם לא היה בגדר מכשול בעיניה של נירה, היא ניגשה לבחון את האפשרויות העומדות בפניה. היא פסלה את האופציה לעבוד עם איש עסקים אחר מתוך לויאליות למעסיק שאיתו נותרה בקשרי עבודה. משרת מזכירה בכירה בארגון אחר לא נראתה לה אתגר והיא חששה שעבודה בחברת סטארט אפ עלולה להיות קטנה למידותיה ולכישוריה ושייכת לעולמם של צעירים ממנה. בנוסף, היא רצתה להישאר פנויה גם לפעילות בלשכתו של הבוס, וגם רצתה להתנסות באתגרים חדשים ומעניינים.
 
להנחיל ידע
כשעלה רעיון ההדרכה היא נרתעה : 'מה כבר יש לי ללמד'? תהתה, 'אמנם עבדתי לצד איש גדול, אך מעולם לא הרציתי, יש לי פחת קהל ואינני חושבת שאהיה מסוגלת לכך'.
הצעתי לה לספר אנקדוטות מעניינות מניסיונה וסודות מקצועיים שלמדה מהעבודה לצד האיש הגדול, המצליח והמפורסם. ' את יכולה להדריך את הדור הבא של המזכירות הבכירות ומנהלות הלשכה, לשתף אותן בידע שלך, ובכך להביא תועלת, לעצב את הדור הבא של המזכירות הבכירות', אמרתי לה. נירה הקדישה לנושא חשיבה ממושכת והחליטה שאכן יש כאן אתגר והתחדשות, שנוסף לו גם ערך חינוכי.
 
להעז וליזום
כיום נירה משלבת שתי משרות – היא מנהלת את לשכתו של המעסיק הותיק שלה במשרה חלקית וגמישה , ומקדמת קריירה חדשה של מרצה רהוטה ומבוקשת בבתי ספר ובקורסים למזכירות בכירות ומנהלות אדמיניסטרטיביות.
מסיפורה של נירה אפשר להסיק מסקנות גם לגבי אחרים שמבקשים לעצמם אתגרי תעסוקה חדשים, אחרי שפרשו או במקביל למשרות שמחזיקים בהן. יש רבים שאינם משכילים לראות את הערך הטמון בניסיון שצברו, את שוויו האמיתי בשוק העבודה ואת יכולתו לעורר עניין בקהל פוטנציאלי.


שילוב של חשיבה יצירתית ויוזמה יכול להפוך את נכסי עבר שנצברו בעמל של שנים לידע שאותו מעבירים הלאה, לדור הבא.


אני מזמינה אותך להתקשר אלי עכשיו:

052-6418884 , 09-7717297

ענת ספיר - יועצת השמה וקריירה

ספיר ג'ובס - אימון אישי, יעוץ והשמה

anat@sapirjobs.com

 
[חזרה למעלה]             [הוספה למועדפים]              [מפת האתר]
 
ענת ספיר, יועצת השמה וקריירה
 
טלפון: 09-7717297 052-6418884    דואר אלקטרוני: anat@sapirjobs.com

קופירייטינג – דפנה מור, cup of copy
לייבסיטי - בניית אתרים